DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Bilgi Güvenliği
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
CE 607
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Doktora
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders mevcut bilgi güvenliği alanındaki sorunlarının değendirilmesini ve yapılan temel araştırmaların bilinmesini amaçlamaktadır. Dersde, öğrerilerin işletim sistemi, ağ ve uygulama güvenliği ve kriptoloji konularındaki teknik bilgilerinin genişletilmesi de hedeflemektedir. Kursun sonunda öğrencilerin bilgi güvenliği alanındaki l,teratürü takip edebilmeleri ve konu hakkında bir araştırma raporu yazabilmelerini hedeflemektedir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • bilgi güvenliği konusunda mevcut eğilimleri anlayabilecek ve konuları takip edebilecektir.
  • bilgi güvenliği alanındaki teknik bilgi ve becerilerini geliştirecektir
  • kriptoloji kosundaki temel anlayışını geliştirecektir.
  • güvenlik politikaları konusundaki anlayışını geliştirecektir.
Ders Tanımı Dersinin içeriği, bilgi güvenliği konusundaki kavramları vermek ve problemleri çözmeye yönelik bir bakış açısıyla kavranmasını sağlamaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş -
2 Güvenli bir organizasyon kurmak Computer and Information Security Handbook, Ch.1
3 Kriptografiye giriş Computer and Information Security Handbook, Ch.2
4 Simetrik ve asimetrik kriptosistemler
5 Simetrik ve asimetrik kriptosistemler
6 Simetrik ve asimetrik kriptosistemler
7 Dönemin gözden geçirilmesi  
8 Dönemin gözden geçirilmesi  
9 Dönemin gözden geçirilmesi  
10 Dönemin gözden geçirilmesi  
11 Dönemin gözden geçirilmesi  
12 Dönemin gözden geçirilmesi  
13 Dönemin gözden geçirilmesi  
14 Dönem projelerinin sunumu.
15 Dönem projelerinin sunumu.
16 -
Ders Kitabı

Principals of Information Security, Whitman and Mattord, 6th Ed., Cengage Learning, 2018.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Computer and Information security Handbook, 3rd Ed., John R. Vacca, Elsevier, 2017
Computer Security: Art and Science, By Matt Bishop, 2002, Addison-Wesley Professional. Security in Computing, 4th Edition, By Charles P. Pfleeger, Shari Lawrence Pfleeger, 2006, Prentice Hall. The Psychology of Security, By Bruce Schneier, January 18, 2008, http://www.schneier.com/essay-155.html. Information Security: Definations, http://www.hancockonline.net/IS-defs.html Information Security: Standards Organizations, http://www.hancockonline.net/IS-std-o.html IEEE Transaction on Information Forensics and Security, http://www.ieee.org/organizations/society/sp/tifs.htm

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
1
20
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
50
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
50
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
4
60
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
55
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
62
    Toplam
225

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. X
2 Bilgisayar Mühendisliği alanında uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. X
3 Belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri kullanarak, bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular, değişik disiplinlere ait bilgileri bir arada kullanabilir. X
4 Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkındadır, ihtiyaç duyduğunda bunları inceler ve öğrenir. X
5 Bilgisayar Mühendisliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. X
6 Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir, karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler geliştirir. X
7 Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, bu süreçte karşılaşılan karmaşık problemleri irdeler ve çözümler. X
8 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir, bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
10 Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. X
11 Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların bilgisayar mühendisliği uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. X
12 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest